Imagini de pe cel mai dificil sector al Autostrăzii Sibiu – Pitești. Lucrările avansează susținut, spune DRDP Craiova. Actualizarea acordului de mediu întârzie

0
121

Deși pentru actualizarea acordului de mediu se lucrează în procedură de un an de zile și nu este gata, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova din cadrul CNAIR susține că lucrările la secțiunea 3, Boița – Cornetu, a Autostrăzii Sibiu – Pitești sunt în grafic. Reprezentanții beneficiarului investiției nu spun încă și care este stadiul de execuție al tronsonului, deși asocierea de contractori pare mobilizată corespunzător.

“România va avea, pentru prima dată, un tunel de autostradă realizat cu tehnologia Tunnel Boring Machine (T.B.M), pe lotul Cornetu–Tigveni al Secțiunii 3 Sibiu–Pitești. Acest proiect este și primul lot de autostradă aflat în execuție pe raza de administrare a DRDP Craiova. Peste 900 de oameni și aproximativ 200 de utilaje și echipamente sunt mobilizate în prezent pe șantier. La portalul Pitești se realizează testele pentru ancorajele de probă, urmând să înceapă lucrările de excavație și montajul celor peste 170 ancoraje necesare. Totodată, se montează fabrica de segmente prefabricate pentru galeriile tunelului – un pas decisiv pentru demararea forării efective. În cele două organizări de șantier, de la Cepari și Racovița, se execută grinzile de beton necesare lucrărilor de artă de pe acest lot, în fiecare dintre organizări, antreprenorul Webuild a montat stații de betoane. Peste 37% din această secțiune fiind structuri”, se arată într-o comunicare de zilele trecute a DRDP Craiova.

*

Webuild S.p.A. (Italia) este antreprenorul lider de asociere care execută lucrările pe acest lot, în valoare totală de 8.344.484.002,92 lei, din care 2.812.711.315,27 lei (40%) sumă nerambursabilă acordată de Uniunea Europeană din Fondul de Coeziune, prin Programul Transport 2021-2027 și 4.219.066.972,90 lei finanțare publică a Statului Român. Perioada de implementare – nu mai târziu de 31.12.2029, conform CNAIR (fostă CNADNR)!

Lotul 3 reprezintă tronsonul cel mai complex al viitoarei Autostrăzi Sibiu-Pitești, deoarece va traversa Carpații, între Cornetu și Tigveni, de-a lungul unui traseu de 37,4 km lungime. Lucrările includ construcția a 48 de poduri și viaducte în lungime totală de 12,5 km, lucrări de consolidare pe 25 km de autostradă, precum și construirea a două noduri rutiere la Văleni și Cornetu, și a unui centru de întreținere și coordonare. Proiectul include și construcția tunelului Poiana, care are o lungime de 1,7 km cu două tuburi, urmând a fi cel mai lung tunel de autostradă din România. De asemenea, va fi construit și un ecoduct destinat faunei locale, pentru traversarea râului Olt.

Odată finalizate cele 5 secțiuni aflate în construcție în prezent, autostrada Sibiu-Pitești va avea o lungime totală de de peste 122 km și va contribui la conectarea centrului și vestului României la rețeaua europeană de autostrăzi, ca parte a Coridorului Rin-Dunăre al rețelei transeuropene de transport TEN-T

*Sursa foto și video: DRDP Craiova – Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ