Porr Construct informează, printr-o postare pe Linkedin, că lucrările sunt în avans față de grafic pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș din Autostrada A1 Sibiu – Pitești. La sfârșitul lunii octombrie, secretarul de stat Irinel Ionel Scrioșteanu de la Ministerul Transporturilor a anunțat că Porr Construct forase deja aproape doi kilometri din primul tunel veritabil de autostradă din România. După ce se vor finaliza lucrările, tunelul rutier va avea denumirea oficială “Tunel Curtea de Argeș”. Anul viitor vor începe lucrările de asfaltare, mai anunță cei de la Porr. Nimeni nu spune, însă, și unde se va descărca acest trafic rutier, singura variantă ce va fi disponibilă va fi DN 73C Curtea de Argeș – Golești (Vâlcea), a cărui promisă lărgire modernizare nici măcar nu va fi începută anul viitor. Iar lucrările la sectorul următor, Cornetu – Tigveni, abia sunt începute de cei de la Webuild Spa (Italia) – Tancrad SRL.
“Lucrările la lotul 4 al Autostrăzii Pitești – Sibiu avansează așa cum era de așteptat. Am trecut de 50% și suntem cu câteva procente în avans față de grafic:
– La tunel se lucrează 24/24 h, 7 zile/săptămână.
– E primul proiect cu propria stație de prefabricate în care producem 660 grinzi din cele 680 necesare, predalele (31.200 m²) și antretoazele necesare la tablierele metalice ale suprastructurii a două poduri.
– Avem 2 stații de betoane (producție >300.000 m³), laborator.
– O stație de asfalt va fi instalată/pusă în funcțiune la începutul anului viitor (120,000 t).
– Tunelul are 2 galerii mari independente, conectate prin 2 galerii mici pietonale și una rutieră, folosite în caz de urgență. Toate poartă neoficial nume feminine, respectând tradiția minieră de a alege câte o „patroană” protectoare a muncitorilor de posibilele pericole din subteran.
– Organizarea de șantier are 3 locații, birouri, dormitoare, magazii, parc auto utilaje, atelier mecanizare, bază producție prefabricate.
– Contractul în lungime de 9,86 km include un tunel cu 2 galerii independente de 1,35 km ,12 poduri/pasaje totalizând 2,65 km, 16 podețe, 3 ziduri de sprijin, 50 km șanțuri/rigole, 2 clădiri operaționale tunel (una la fiecare capăt).”
La finalul anului viitor se va putea circula neîntrerupt pe Autostrada Sibiu – Pitești (A1) de la Pitești până la Tigveni. Va fi deschisă traficului și secțiunea 4, în avans cu mai bine de un an față de termenul contractual, potrivit reprezentanților Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Contractul pentru proiectarea și execuția acestei secțiuni a fost semnat în noiembrie 2021, cu o durată de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare și 44 luni perioada de execuție a lucrărilor. Astfel, conform contractului, lucrările trebuie finalizate în 2027.
Autostrada Sibiu – Pitești, secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș
Antreprenor: PORR Construct SRL;
Lungime: 9,86 km;
Durată contract: 60 de luni (16 luni proiectare, 44 de luni execuție);
Valoare contract: 1,678 miliarde de lei, fără TVA;
Sursă de finanțare: Programul Transport (PT);
Termen contractual deschidere: 2027.