Colegiul Energetic Râmnicu Vâlcea în an semicentenar: Cooperarea internațională și schimburile de experiență Erasmus+ continuă și în perioada pandemiei

0
1763

În prezent se derulează 5 parteneriate strategice Erasmus+:

  1. RIVERS, KA229, 2020-2022, număr de referință 2020-1-IT02-KA229-079075_4, coordonator prof. Udrescu Ana-Maria
  2. Des rivières dans nos villes, KA229, 2019-2021, număr de referință 2019-1-FR01-KA229-062882_5, coordonator prof. Udrescu Ana-Maria
  3. Local solutions for global challenges, KA229, 2019-2021, număr de referință 2019-1-IT02-KA229-062188_2, coordonator prof. Udrescu Ana-Maria
  4. Equal Rights Great OpportunitiesKA229, 2019-2021, număr de referință 2019-1-CY01-KA229-058292_5, coordonator prof. Țenea Codruța
  5. Digital Citizenship Education: Using Smart Technologies Smartly KA229, 2019-2021, număr de referință 2019-1-IT02-KA229-062415_3, coordonator prof. Țenea Codruța

În perioada 29 noiembrie – 3 decembrie 2021 a avut loc o întâlnire virtuală, în cadrul proiectului Digital Citizenship Education: Using Smart Technologies Smartly. Elevii din cele 4 țări (România, Italia, Spania, Turcia) implicate în proiect au continuat să lucreze la elaborarea Ghidului de Cetățenie Digitală, care va fi distribuit în comunitatea locală și care va îndruma elevii în dezvoltarea unui comportament online responsabil. Scopul proiectului nostru este de a educa elevii, dar și societatea în utilizarea responsabilă a tehnologiei, în beneficiul lor, participând la viața civică și socială. Elevii trebuie să fie pregătiți să trăiască într-o societate digitală, să facă față provocărilor unei lumi digitale, să lucreze și să aibă o carieră care să facă față solicitărilor reale, folosind tehnologia într-un mod controlat, nu în mod abuziv.

În perioada 3 – 8 februarie 2022, 7 elevi și 3 profesori de la Colegiul Energetic, din echipa proiectului ”Equal Rights, Great Opportunities”, au participat alături de 30 de elevi și profesori din Cipru, Grecia și Turcia la o întâlnire de proiect în capitala Europei, Bruxelles.

Proiectul ERGO promovează prin mesajul „Drepturi egale, mari oportunități” necesitatea unei comunități bazată pe egalitate, în care cetățenii să nu fie discriminați sau respinși în funcție de sex, culoarea pielii, religie, origine sau dizabilități. Elevii au participat la activități interculturale, au vizitat ”Casa Istoriei Europene” și ”Parlamentul European”, unde au avut ocazia de a vedea istoria continentului nostru din perspective diferite și de a reflecta asupra a ceea ce înseamnă pentru noi astăzi cooperarea europeană.

După o perioadă dificilă, aceea a lockdownului provocat de Pandemia Covid 19, în octombrie 2020, în cadrul proiectului Local solutions for global challenges,  a fost publicat un nou număr al revistei proiectului.

Pe 17 noiembrie 2020 elevii care fac parte din echipa de proiect au participat la o întâlnire online cu dna Carmen Ilie, referent de specialitate la BNR, filiala Argeș pentru a se familiariza cu noțiuni specifice domeniului bancar și a primi informații necesare oricărui antreprenor aflat la început de drum.

Echipele de proiect au realizat o serie de interviuri cu antreprenorii locali și cu responsabili din cadrul Camerelor de Comerț pentru a face o analiză cu privire la impactul pe care îl are pandemia asupra mediului de afaceri. Acestea au fost publicate în două numere succesive ale revistei proiectului.  Pe 1 iunie 2021 Elevii Colegiului Energetic au prezentat planurile de afaceri ale celor două companii virtuale înființate în cadrul proiectului – RomTrade și E-events.

La finalul lunii octombrie 2021, cu extraordinar de multe precauții, au fost reluate mobilitățile din cadrul proiectului cu întâlnirea desfășurată la Vilnius, Lituania. Aceasta a fot urmată în luna ianuarie 2022 de o alta, în Portugalia, elevii continuând să lucreze la campaniile de promovare ale firmelor de exercițiu înființate la începutul proiectului.

În ceea ce privește proiectul Des rivières dans nos villes, în luna aprilie 2021 a avut loc o activitate online în timpul căreia, elevii au lucrat în grupuri transnaționale și au prezentat speciile de pești, amfibieni, păsări, insecte, microflora și fauna specifice fiecărui râu din țările partenere. La mobilitatea din luna noiembrie 2021, ce a avut loc în Franța, la Agen, elevii Energeticului au prezentat modul în care râul Olt determină dezvoltarea regiunii din punct de vedere economic și turistic. La finalul lunii ianuarie 2022, în Zaragoza, Spania, elevii au avut posibilitatea să compare, în funcție de criteriile stabilite la nivel european, calitatea apei râurilor ce traversează fiecare oraș. Analizele au fost făcute de-a lungul anotimpurilor și s-au observat diverse schimbări la nivelul Ph-ului, al amoniului, fosfaților în funcție de regimul pluviometric. Toate aceste activități își propun să demonstreze importanța culturală a râului și influența acestuia asupra orașului. Fiecare oraș a învățat să trăiască cu râul său și să-l protejeze.  

RIVERS are ca punct de plecare încălzirea globală și consecințele ei, concentrându-și atenția asupra impactului activităților umane asupra bazinelor hidrografice. În plus, oferă oportunitatea participanților de a dezvolta abilități și cunoștințe în acest domeniu deoarece abordează problematica poluării și schimbărilor climatice provocare de aceasta. Ele reprezintă probleme la nivel mondial și, din nefericire, elevii părăsesc școala fără cunoștințe extinse despre acesta.  În perioada septembrie 2020- octombrie 2021 elevii și profesorii din țările partenere au desfășurat o serie de activități online al căror scop a fost familiarizarea cu programul QGis utilizat în cartografierea zonelor de interes din fiecare țară parteneră precum dezvoltarea și punerea în aplicare a competențelor de cetățenie activă orientate spre protejarea și gestionarea resurselor naturale prin implementarea sistemul GIS. În luna Octombrie coordonatorii locali și profesorii responsabili pentru implementarea QGis s-a întalnit la Palermo, în Sicilia pentru a proiecta strategiile ce vor fi urmate în vederea  conștientizării comunităților locale cu privire la necesitatea atenuării impactul poluării mediului în conformitate cu Agenda 2030. Bazinul va fi studiat luând în considerare 6 valori: ISTORICE / INSTITUȚIONALE, HIDROGEOLOGICE, PEISAJE, RECREATIVE, FLORALE și FAUNISTICE. În luna martie 2022, Colegiul Energetic va fi gazda primei mobilități din cadrul acestui proiect ce va avea ca temă Analiza valorilor recreative și a efectelor de management în bazinele râurilor – identificarea beneficiilor recreative prin pescuit, înot, camping, plimbări, observarea păsărilor, evenimente sportive, adunări sociale și alte activități în apropierea căii navigabile.

Prof. Țenea Codruța-Elena
Prof. Udrescu Ana-Maria

LĂSAȚI UN MESAJ