Mai mulți vâlceni s-au plâns în ultima perioadă din cauza accesului îngrădit la stația taxi din Râmnicu Vâlcea, strada Știrbei Vodă, în fața complexului comercial Winmarkt Cozia. Într-un excel de zel greu de explicat, municipalitatea a dorit să impună o ordine (dusă peste limitele legislației privind de piața liberă a serviciilor în domeniu), delimitând locurile de staționare cu garduri de fier pe partea cu trotuarul și cu stâlpișori din plastic înspre restul carosabilului și lăsând acces doar la prima mașină care se poate înscrie pe sensul de circulație. Din acel moment (la începutul anului în curs), au fost evidențiate și exemple de situații în care clienții nu au avut posibilitatea de a alege altă mașină decât prima înscrisă, în urma refuzului taximetristului de a-i transporta din varii motive.
Cel mai recent exemplu îl reprezintă situația descrisă pe FB de Elena Mihalcea: “De evitat Gold Taxi, indicativele 95 și 35. Ăștia doi, o Skoda neagră și un Renault verde, nu iau mame cu copii, că ala mic plange (omul era interesat și unde merg), asta a fost întrebarea după ce mi-a spus că nu mă ia și i-am zis să plece din stație, să iau altul (35 era următorul după el, statia de la Cozia-centru)”.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=224975591802409&set=gm.2474459086168237&type=3&eid=ARAdQLvYeTMHa90vZMGNsfkP8NWO7hUExN4vxqq2PgiS3nqvWruw-VEU0RGG0HqnbWNyB-NV6OC0VMCs
Având în vedere acest inconvenient, dar și altele identificate între timp, inginerul Bogdan Florin Țigaret vrea să propună municipalității soluția de a se renunța la gardurile de fier care împiedică accesul clienților la toate mașinile și înlocuirea stâlpișorilor de demarcație de pe carosabil cu bandă de cauciuc simplă. “Am avertizat public încă din momentul în care a fost pusă în practică soluția că ea poate genera abuzuri. Cum altfel poate fi numit refuzul unui taximetrist de a servi un client și, în plus, de a elibera unui coleg care nu-l refuză accesul la trafic? A fost oferită astfel posibilitatea ca unii conducători să refuze clienți în funcție de lungimea cursei sau din te miri ce alte motive și a-i împiedica pe alți colegi să efectueze serviciul solicitat. De asemenea, respectiva delimitare a generat deja și situații în care conducători auto care nu cunosc bine orașul să se înscrie în zona de staționare a taximetrelor când virează de pe strada Carol I și să rămână blocați acolo. Am mai avertizat și că pot exista nedorite situații în care un taximetrist poate avea o problemă urgentă, poate chiar de sănătate, Doamne ferește, dar nu poate pleca până nu îi fac loc colegii din stație. Soluția pe care o propun primăriei redă accesul liber al clienților la toate mașinile și taximetriștilor accesul la o competiție corectă, așa cum este el prevăzut de regulile capitaliste ale pieței libere”, ne-a declarat tânărul inginer.
Țigaret continuă să promoveze, prin propriul exemplu de implicare, regulile democrației participative. Și în acest caz, cetățenii care doresc să susțină inițiativa pot semna pentru ea descărcând formularul atașat prezentului articol.
Tabel pentru semnături:
TABEL NOMINAL semnaturi