Și PSD Vâlcea pare a-și fi pierdut răbdarea. Ministrul Grațiela Gavrilescu, presată să anunțe când va fi eliberat acordul de mediu pentru Autostrada Sibiu – Pitești

0
3223

Nesfârșita incapacitate a Guvernului de a urni lucrările la autostrada Sibiu – Pitești pare a-i fi scos din sărite și pe reprezentanții PSD Vâlcea. Zilele trecute, deputatul vâlcean Ștefan Ovidiu Popa i-a adresat (cam târziu și pe un ton cam timid, în comparație cu gravitatea situației) o interpelare legată de acest subiect Ministrului Mediului Grațiela Leocadia Gavrilescu (ALDE), principalul demnitar acuzat și de alți reprezentanți ai social-democraților vâlceni că instituția din subordinea sa blochează nejustificat procedurile demarării importantei investiții de infrastuctură rutieră care traversează și județul Vâlcea.


“Autostrada Piteşti – Sibiu este proiectul cel mai important al României din întreg portofoliul pe infrastructura rutieră pe următorii ani.
Autostrada Piteşti – Sibiu este un obiectiv de maximă importanţă, în primul rând pentru România, dar şi pentru judeţele pe care le va traversa, implicit pentru cetăţenii şi agenţii economici din zonă. Traseul autostrăzii Sibiu – Piteşti traversează teritoriul a trei judeţe – Sibiu, Vâlcea şi Argeş – şi este împărţit în cinci secţiuni, respectiv: Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Ţigveni, Ţigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti.
Construirea acestei autostrăzi a fost cerută de mii de oameni, angajaţi ai uzinei Dacia şi ai firmelor prestatare, şi a fost criticată în trecut şi de fostul şef al Ford România, care s-a declarat nemulţumit de lipsa unei şosele de mare viteză pe această rută. Autostrada Piteşti – Sibiu este una dintre cele mai aşteptate autostrăzi, inclusiv de către cea mai mare companie din România, Dacia – Renault, care este şi cel mai mare exportator la nivel naţional. Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est, şi acest coridor trebuie completat.
Au existat asigurări din partea Ministerului Mediului că Acordul de Mediu este gata în martie 2018, apoi în iunie 2018, apoi în august 2018, apoi în octombrie 2018, acum la finele anului 2018.
Au fost prezentate traseul şi stadiul pregătirii proiectului şi au fost abordate aspecte privind finanţarea şi implementarea acestuia. Pentru urgentarea proiectului, au existat discutii cu experţii Jaspers şi cu experţi români pentru clarificarea aspectelor geotehnice ale proiectului. Documentaţia tehnică pentru secţiunile 2, 3 şi 4 ale autostrăzii este în faza în care se aduc completări în conformitate cu solicitările consultanţilor europeni.
Autostrada Sibiu – Piteşti a fost scoasă la licitaţie pentru construcţia secţiunilor 1 şi 5, însă atribuirea contractelor este condiţionată de obţinerea Acordului de Mediu. De asemenea, fără Acordul de Mediu nu poate fi emisă Autorizaţia de Construire.
În iulie 2017, CNAIR a scos la licitaţie secţiunile 1 şi 5 din Autostrada Sibiu-Piteşti (secţiunea Sibiu – Boiţa) si (secţiunea Curtea de Argeş – Piteşti). La ora actuală ofertele se află în faza de evaluare.
Pe 8 martie 2018, CNAIR a transmis la ANAP documentația pentru proiectarea și execuția secțiunii 4 a Autostrăzii Pitești-Sibiu, pentru verificare și validare.
Pe 19 iulie 2018, CNAIR a publicat două anunțuri de intenție privind lansarea la licitaţie a secţiunilor 2 şi 3 din viitoarea autostradă ce va traversa Carpaţii.
Se pare că, după eforturile depuse de celelate instituţii şi companii implicate, acum ne blocăm de acordul de mediu.
Astfel, doamna ministru, vă rog să îmi comunicați stadiul şi termenul pe care îl găsiți oportun pentru emiterea Acordului de Mediu, necesar demarării proiectului autostrăzii Sibiu – Piteşti”, se arată în interpelarea deputatul PSD Ștefan – Ovidiu Popa.

LĂSAȚI UN MESAJ