Costi Rădulescu insistă la Sorin Grindeanu pentru Drumul Expres de legătură între Râmnicu Vâlcea și Autostrada Sibiu-Pitești!

0
196

Luni, 13 ianuarie, Constantin Rădulescu, președintele Consiliului Județean Vâlcea merge pentru a treia oară în mai puțin de o lună de zile la Ministerul Transporturilor, insistând la ministrul Sorin Grindeanu pentru realizarea unui Drum Expres care să lege Râmnicu Vâlcea de viitoarea Autostradă Sibiu-Pitești. Acordul politic la nivel de coaliție și Guvern a fost obținut, potrivit surselor noastre, acum autoritățile administrativ-politice ale județului își conjugă eforturile și își concentrează atenția pentru urgentarea realizării obiectivului.

Precedenta întâlnire dintre președintele CJ și ministrul Grindeanu cu același subiect principal pe ordinea de zi a avut loc săptămâna trecută, atunci când s-a obținut, pentru a doua oară, confirmarea sprijinului politic ferm pentru acest obiectiv vital pentru județul Vâlcea și angajarea reprezentanților Guvernului într-un plan de identificare rapidă a soluțiilor de finanțare și parcurgere a procedurilor pentru realizarea lui cât mai aproape de termenul de finalizare a Secțiunii 4 a Autostrăzii, Tigveni – Curtea de Argeș. “Luni voi fi la Sorin Grindeanu din nou, repet și subliniez, din nou, pe acest subiect. Nu mă voi lăsa și nu voi accepta decât varianta în care această arteră de legătură a noastră (a Municipiului Râmnicu Vâlcea – n.r.) cu Autostrada să se facă! Și voi face tot ceea ce stă în puterile mele și ce ține de mine, la nivel instituțional, pentru atingerea acestui obiectiv”, a declarat pentru Vâlceainfo.ro președintele Constantin Rădulescu.

Zvonurile legate de Faurecia, un prim semnal de alarmă! Fără Drum Expres de legătură, investitorii vor fugi de zonă

În prezent, lucrările la Secțiunea amintită de Autostradă sunt în stadiu mult avansat față de grafic, în septembrie 2024 antreprenorii de la Porr (Austria) anunțând că au depășit deja stadiul de 50% din execuție, Secțiunea 5 Pitești – Curtea de Argeș fiind deja dată în exploatare. În condițiile în care termenul de predare a lucrării este sfârșitul anului 2027, se preconizează că se va putea circula pe tronson din 2028. În lipsa unei căi rutiere de legătură, de nivel asemănător, cu Râmnicu Vâlcea și Valea Oltului, în contextul în care e de așteptat ca lucrările la tronsonul cel mai dificil, Secțiunea 5 Cornetu – Tigveni, să nu fie gata mai devreme de 2030, circulația de la Tigveni spre Sibiu ar fi blocată, impunând descărcarea ei pe un drum național impropriu unui asemenea flux.

Ar fi un dezastru economic și nu doar pentru operatorii din turism, primii care vor fi loviți direct de impactul negativ. Iar, în momentul în care întreaga Autostradă va fi gata, în lipsa unei rute rapide de legătură cu ea, Râmnicu Vâlcea și mai mult de jumătate din județul Vâlcea vor rămâne izolate rutier de marile artere de circulație europene, acest lucru urmând a avea ca efecte și reducerea fluxurilor de transport dinspre Craiova și Târgu Jiu spre Ardeal pe această rută, implicit și dezinteresul față de zonă pentru investiții străine directe. În acest sens, un prim semnal de alarmă îl constituie, potrivit surselor Valceainfo.ro, discuțiile demarate în vara anului trecut de administrația locală din Mioveni cu conducerea Faurecia pentru a-și muta fabrica de la Budești, de lângă Râmnicu Vâlcea, în orașul amintit din județul vecin. Și, mai spun sursele noastre, decidenții companiei franceze par tentați de mutare, pentru că ar fi la doi pași și de Uzinele Dacia, și de viitoarea Autostradă.

Și primarul Mircia Gutău susține ferm obiectivul: “Va trebui să facem presiune asupra Ministerului și Guvernului”

Pe 20 decembrie 2024, și primarul Municipiului Râmnicu Vâlcea a emis public, în cadrul unei conferințe de presă, un apel către Guvern, solicitând ferm urgentarea procedurilor pentru proiectul drumului expres de legătură cu Autostrada. “Anul viitor va fi finalizată autostrada până la Tigveni. Din luna ianuarie și eu voi merge personal în audiență la ministrul Transporturilor să se urgenteze construcția drumului de la Tigveni spre Râmnicu Vâlcea. Dacă nu scoatem la licitație pentru a face acest tronson, degeaba dăm în folosință autostrada până la Tigveni, pentru că de acolo te dai jos și intri în noroi, dacă nu faci legătura spre Râmnicu Vâlcea. Trebuie să beneficiem și noi de acest lucru. Eu sunt convins că până la urmă va trebui să facem o presiune asupra Ministerului și asupra Guvernului pentru ca acest lucru să se întâmple. Drumul de legătură de la Tigveni la Râmnicu Vâlcea trebuie să fie urgența numărul unu. Din moment ce au anunțat că în vară vor termina ceilalți 16 km până la Tigveni, atunci mă întreb: ce faci când te dai jos de pe autostradă la Tigveni? O iei pe drumul acela de o singură bandă? De la Tigveni încoace, drumul este un dezastru”, a spus atunci Mircia Gutău.

De altfel, PSD Vâlcea și-a asumat prin programul politic cu care s-a prezentat în fața alegătorilor pe 1 decembrie 2024 realizarea Drumului Expres ca obiectiv strategic (vezi fotocapturile de mai jos). Vâlceainfo.ro a fost singura publicație care a reușit să convingă toți competitorii politici cu care a încheiat contracte de promovare a programelor și candidaților acestora la alegerile generale (parlamentare) să își asume ferm acest obiectiv strategic pentru județ în fața alegătorilor.

*

*Sursa foto din deschidere: Gazeta Valceana.

LĂSAȚI UN MESAJ