Secretarul de stat Aurel Simion, candidatul PNL pentru funcția de președinte al Consiliului Județean Vâlcea, a fost, în această campanie electorală, practic singurul challanger al deținătorului postului, Constantin Rădulescu (PSD). Cei doi au unmerit comun, trebuie să evidențiem, competiția lor a fost una decentă și coerentă, ambii și-au văzut de programe, idei, proiecții, echipe și alegători fără a intra în contre. Nici măcar spumoase. De altfel, Constantin Rădulescu a și recunoscut că este “moartea scandalului poltic”. La Aurel Simion nici nu era cazul să omai spună, fiind un politician consacrat prin sobrietate. În conferința de presă de joi, 6 mai, secretarul de stat a și evidențiat acest lucru, dar a punctat și un subiect ce părea aproape uitat complet de decidenții vâlceni, transportul pe calea ferată.
“În ce mă privește, campania s-a desfășurat civilizat, m-am bazat pe identificarea problemelor prioritare și găsirea soluțiilor pentru ele. Poate că nu le-am pomenit pe toate, timpul a fost destul de scurt, dar trebuie văzut și ce este în consiliul județean, ce este în derulare. Sunt de acord, păstrăm ce este bun și mergem înainte, apoi venim cu ideile noastre transpuse și în programul nostru prezentat. Sunt un om deschis, vă spun sincer, nu o să pot niciodată să le fac singur pe toate, este nevoie de implicarea tuturor. Județul Vâlcea merită mai mult, am rămas în coada tuturor clasamentelor și sunt date statistice care demonstrează asta, nu o spun doar eu. Cred că ideile bune ale tuturor candidaților ar trebui preluate și duse mai deprte în așa fel încât județul Vâlcea să se ridice acolo unde a fost odată. Am rămas mult în urmă. Sunt o fire mai competitivă, nu mă dau bătut ușor când e greu”, a explicat Aurel Simion.
Modernizarea transportului feroviar asigură o importantă facilitate pentru investitori
În completarea ideilor privind atragerea de investiții private și dezvoltarea economică a județului, în așa fel încât să redevină atractiv și pentru tineri, să rămână să muncească acasă, candidatul PNL repune pe tapet necesitatea modernizării transportului feroviar. “Putem să folosim mai bine calea ferată, de la intrare în județ până la ieșire din județ, printr-un proiect de modernizare a căii ferate. Eventual chiar de electrificare a căii ferate. În zonele rurale și urbane locuite ar trebui să procedăm, tot prin proiect, bineînțeles, la elasticizarea căii ferate, în așa fel încât să eliminăm disconfortul generat de poluarea fonică. Transportul de persoane și mărfuri, de la intrare în județ până la ieșire din județ, am putea să-l facem mult mai rapid și astfel să mai degrevăm din zona rutieră”, a declarat Aurel Simion.
Pensionarii cer transformarea tichetelor de călătorie în bani, pentru că nu au ce face cu ele
Totuși, el recunoaște că peste tot, în special în mediul rural, a observat realitatea tristă, îmbătrânirea populației și necesitatea grijii față de acest segment tot mai mare de societate. “Pânăși legat de transportul feroviar ne confruntăm cu această problemă. Peste tot prin județ, cetățenii mai în vârstă, pensionari, mi-au spus că acele tichete de călătorie ar fi mai bine să le primească sub formă valorică, concret sub formă de bani. Pentru că, la vârstele dumnealor, nu se mai pot deplasa așa des nici pe calea ferată și nici cu autobuzul. Lucrurile acestea le vom prelua atât la consiliul județean, cât și în Parlament, unde voi propune colegilor noștri să facă amendamentele necesare”, a mai spus Aurel Simion.
Impresia rămâne plăcută, însă rămâne de văzut duminică, 9 iunie, la urne, dacă nu doar cetățenii ce au grijă se se informeze temeinic vor aprecia campania dusă pentru conducerea Consiliului Județean de candidații înscriși în această cursă.