O clasă politică impotentă a făcut ca traseul viitoarei Autostrăzi Pitești – Sibiu să ocolească punctul esențial pentru economia județului Vâlcea, municipiul reședință de județ, rămânând să mai traverseze doar două mici localități de munte, comunele Perișani și Câineni. Aici se conturează doar dezavantaje, nu există niciun nod care să permită descărcarea traficului în zonă, mediul va fi afectat masiv, iar localnicilor li s-au impus prețuri scandalos de mici pentru exproprieri. Iar turcii de la Mapa nici nu par că se grăbesc să se apuce de lucru, cum se lăuda ministrul PSD Sorin Grindeanu. Și mai grav, s-a pierdut, “mulțumită” șefului USR Cătălin Drulă, ministru al transporturilor în momentul deciziei finale, și promisul tronson de legătură Râmnicu Vâlcea – Tigveni! Ce va însemna asta? Pleci din Sibiu spre Râmnicu Vâlcea. Unde cobori de pe autostradă, pe actualul traseu? Și pe ce drum alegi să circuli mai departe? Pleci din București spre Râmnicu Vâlcea. Unde cobori de pe autostradă? Și pe ce drum alegi să continui? Cei de pe Valea Oltului vor pierde locuri de muncă și bani la bugetele locale…
Asociaţia Pro Infrastructură afirma, săptămâna trecută, că ambele loturi de munte ale Autostrăzii Sibiu – Piteşti au termenele de proiectare depăşite şi acuză CNAIR că “nu pare că se grăbeşte să-i tragă de mânecă pe antreprenori”. “A1 Sibiu-Piteşti, fără să te grăbeşti! Ambele loturi de munte ale autostrăzii au termenele de proiectare depăşite, dar CNAIR nu pare că se grăbeşte să-i tragă de mânecă pe antreprenori. Suntem surprinşi că reprezentanţii CNAIR anunţă cu seninătate că etapa de proiectare a Secţiunii 3 este estimată a fi gata tocmai în decembrie 2024, aşa cum se vede în captura din prezentarea CNAIR făcută săptămâna trecută la Comitetul de Monitorizare a Programului Transport”, au scris, joi, pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei.
”Deci termenul ar trebui să fie februarie, nicidecum decembrie! La Mapa-Cengiz pe Secţiunea 2 e şi mai rău: cele 18 luni aferente proiectării au avut scadenţa în decembrie 2023 pe contractul parafat în 07.02.2022 cu ordin de începere 01.07.2022. Şi, din ce informaţii avem momentan, mai au câteva sute de foraje geotehnice de efectuat şi, probabil, se vor întinde cu proiectul tehnic până prin decembrie.
Dar staţi, mare succes! Mapa-Cengiz a venit în CNAIR cu o bucăţică de, atenţie, 1 kilometru în zona nodului cu viitoarea Autostradă A13 Sibiu-Făgăraş şi DN7 la Boiţa. Mini-ciot care a şi primit autorizaţie de construire în 03.04.2024, pompos denumit “Etapa I”, pe care oficialii CNAIR îl pomenesc în prezentare, estimând ordinul de începere pe acest stingher kilometru în iunie 2024. Bravo!!!”, au mai scris cei de la Asociația Pro Infrastructură
Aurel Simion: Consiliul Județean Vâlcea poate și trebuie să preia modelul administrației Bolojan, de la Bihor!
Candidat din partea Partidului Național Liberal pentru funcția de președinte al Consiliului Județean Vâlcea, Aurel Simion a prezentat proiectele pe care le are pentru legislatura 2024/2028. Ce e cinstit de evidențiat este că reprezentanții acestui partid în Vâlcea sunt singurii politicieni care s-au bătut din răsputeri pentru a evita izolarea județului, fapt incontestabil! Pe partea de infrastructură, Aurel Simion a spus, într-o postare pe propria pagină de Facebook, printre altele, că drumul expres Găneasa – Tigveni, care leagă Râmnicu Vâlcea de autostradă, trebuie să reprezinte prioritatea zero pentru județ: “Infrastructura rutieră este de o importanță capitală pentru județul Vâlcea, deoarece aceasta are o contribuție majoră la dezvoltarea economică, la confortul locuitorilor și la atragerea de investiții de amploare. În acest context, drumul expres Găneasa – Tigveni, care leagă Râmnicu Vâlcea de autostradă, reprezintă o prioritate zero pentru județ, dar și pentru programul meu politic. Este imperativ ca acest drum expres să devină o realitate cât mai curând posibil! Pentru a accelera realizarea acestui obiectiv, Consiliul Județean Vâlcea trebuie să intre într-un parteneriat strâns și eficient cu CNAIR – Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și cu statul român. Acest parteneriat ar permite Consiliului Județean Vâlcea să preia managementul proiectului și să se asigure că, indiferent cine este la putere, acest proiect nu va fi neglijat sau abandonat. Exemplul de la Bihor, al Preşedintelui Ilie Bolojan, care a demonstrat că printr-o bună coordonare și management local se pot realiza proiecte de infrastructură de mare amploare într-un timp record, trebuie urmat și de noi. În calitate de Președinte al Consiliului Județean, voi face toate demersurile necesare ca acest parteneriat să se realizeze, iar drumul expres să devină realitate într-un timp cât mai scurt!”.