Miracolele continuă la SJU Vâlcea: cine are zile, trăiește și nebăgat în seamă de medici! “Ora 10:15. Bat la ușă și intru. Salut civilizat și îi spun dr. Alexandru Delia că am fost programat pentru ora 10:00. Mi se spune direct: «Ieșiți afară!»”

0
19327

De ani buni, nemulțumirile beneficiarilor față de serviciile oferite de Spitalul Județean de Urgență (SJU) Vâlcea prin aproape toate componentele sale a depășit limita masei critice generatoare de revoltă. Cu (cel puțin) zeci de cazuri reclamate an de an de pacienți, majoritatea public, nici măcar autoritatea tutelară a unității, Consiliul Județean Vâlcea, nu vrea să ia măsuri în privința modului în care sunt tratați, la propriu și la figurat, foarte mulți contribuabili. Ori nu-i pasă, ori e incapabilă, ori e complice, alte variante cu greu ar mai fi. În tot acest timp, dumnezeii sănătății vâlcene încasează salarii cel puțin motivante, dar la capitolul “miracole” medicale stau foarte prost. Spre infern, chiar dacă există și excepții, de li s-a dus buhul în toată țara chiar printre colegii lor de profesie.

LATER EDIT. Sesizarea a ajuns în atenția directorului medical al SJU Vâlcea și s-au început demersurile pentru analiza aspectelor sesizate privind erorile de programare și atitudinea personalului medical.

Scurtăm vorba. Am primit luni, 27 iunie, o sesizare prin mesaj electronic și de la domnul S.C., pe care o redăm textual în continuare.

“În urmă cu o lună, am fost programat pentru un consult medical, secția ORL, la data de 17.06.2022, la ora 10:00, la dr Alexandru Delia.
Ajung la ora 9:40 și îmi aștept rândul să fiu consultat. Aflu imediat că pentru aceeași oră mai fuseseră programați incă trei pacienți. Cum este posibil ca un medic să se ocupe concomitent de 4 pacienți? Începem să ne punem întrebări.
Vine ora 10:00 și ne pregătim să intrăm în cabinet, dar pe ușă citim anunțul: “Vă rugăm să nu intrați neinvitați!” Așteptăm.
Ora 10:15: bat la ușă și intru. Salut civilizat și îi spun dr. A.D. că am fost programat pentru ora 10:00. Mi se spune direct: “Ieșiți afară! Medicul în cauză nu avea nicio activitate la momentul respectiv. Nici un pacient. Stătea pur și simplu pe scaun de 35 de min fără să consulte pe cineva! Oare cum își justifică salariul pentru această perioadă? O întreb de ce nu vrea să mă consulte, pentru că mă învoisem de la serviciu doar pentru o oră. Îmi spune fără nicio jenă: “Nu vreau! Dacă nu vă convine, mergeți la o clinică privată!” (poate la Rapitest, acolo unde își desfășoară activitatea chiar persoana în cauză!)
Refuz să ies și mă amenință că va chema paza. Foarte bine. Iese nervoasă din cabinet și se întoarce cu un angajat de la serviciul de pază (Jurj Gabriel), care se năpustește spre mine și mă bruschează. Din fericire, ușa rămăsese întredeschisă, iar ceilalți pacienți asistă la scenă și intervin, protestând. Individul încetează să mă tragă de mână (avea dreptul să mă atingă?) și se îndepărtează. Încerc să iau legătura cu managerul spitalului, dar, surpriză, la intrarea UPU mă întâmpină același individ care îmi interzice accesul.
Și toate acestea pentru că un cetățean, care plătește lunar de 25 de ani contribuții pentru asistenta medicală, se prezintă la data și ora stabilite de angajata de la Triaj în vederea acordării unor servicii medicale gratuite și de calitate, dar este refuzat fără să primească măcar o explicație!
Sper ca acest caz să ajungă la urechile managerului spitalului, chiar dacă, sunt sigur, nicio măsură disciplinară nu va fi luată!
Vă rog să folosiți inițiale în locul numelui meu dacă veți opta pentru o postare pe site-ul publicației. Vă mulțumesc.”

Nu ne facem iluzii că vom stârni cine știe ce minimă emoție profesională (de empatie cu pacienții nici atât) din partea președintelui CJ și al PSD Vâlcea Constantin Rădulescu, ori a managerului general al SJU Vâlcea, medicul Dan Ponoran. Dar, măcar adăugăm încă o filă la dosarul acestui domeniu gestionat execrabil la Vâlcea.

LĂSAȚI UN MESAJ