Aparatul propriu de specialitate are rolul de a-l sprijini pe primar să-și ducă la îndeplinire atribuțiile. NU de a-i servi acestuia ca unealtă în permanenta încercare, după alegerile locale din 27 septembrie a.c., de a sabota Consiliul Local, în care s-a impus, conform votului democratic, o nouă majoritate. O astfel de atitudine nu poate reprezenta altceva decât un șir nesfârșit de abuzuri. Vă întrebați, pe bună dreptate, cum de își permit să persiste în această atitudine funcționari publici? Își permit pentru că instituțiile de control abilitate ocolesc aplicarea legii de amar de ani (și) la Vâlcea, ori pur și simplu refuză. Explic și în următoarele rânduri cum și arăt, din nou, cum tot Gutău și ai lui sabotează în continuare activitatea Consiliului Local și apoi se victimizează parșiv imediat în spațiul public.
Miza principală o reprezintă în continuare disperarea lui Mircia Gutău și a complicilor săi de a bloca intrarea în atribuții a celor două Comisii mixte stabilite de Consiliul Local Râmnicu Vâlcea pentru verificarea activității primăriei și a instituțiilor din subordine, în ultimii trei ani (“auditul”). Consiliul Local este unicul for legitim mandatat de vâlceni să decidă, în numele lor, asupra bugetului și patrimoniului local. Este firesc, deci, ca la început de mandat, cu atât mai mult cu cât s-a schimbat majoritatea, Consiliul Local să știe clar ce activ și ce pasiv preia și cum s-au cheltuit banii vâlcenilor. În ciuda hărțuirii permanente la care este supusă de ani buni, o parte a presei a reflectat cu lux de amănunte numeroase nereguli care s-au comis în cam toate cele menționate. Recent, Gutău și Florin Verigeanu, președintele secției de handbal a clubului sportiv municipal, au afirmat în spațiul public faptul că nu există nicio neregulă la primărie, ori la SCM, invocând faptul că activitatea lor ar fi fost verificată de experții Curții (Camerei) de Conturi. Hai să vedem ce, cum și dacă au “verificat” aceștia.
Încredințări directe în decembrie pentru lucrări cărora li se alocă din nou sume în ianuarie, anul următor!
Chiar din interiorul primăriei ni s-a confirmat modul de “lucru”. “Conștientă că documentele de control financiar intern pot fi oricând verificate și puse grav sub semnul îndoielii în privința temeiniciei și uneori chiar legalității lor, conducerea primăriei se acoperă în spațiul public cu rapoarte ale unor verificări efectuate de Curtea de Conturi. Un exemplu legat Liceul Victor Giuleanu. În decembrie, i se dă cu încredințare directă o lucrare aici SC Nova Oaș, în valoare de aproape 500.000 de lei, constând în reparații și schimbat instalații. Administrația o plătește peste o săptămână, deși lucrările nu au fost efectuate. În anul următor, face lucrare de investiție la același imobil, în valoare de peste două milioane de lei, în care introduce aceleași lucrări, care se presupune a fi fost deja executate. De la Curtea de Conturi, vine o echipă care verifică până la decembrie, anul următor vine altă echipă care începe cu ianuarie și astfel de duble finanțări rămân efectiv ignorate”, explică funcționarul cu vastă experiență în administrația locală consultat de mine.
Suspiciuni clare de încredințări directe ilegale, inclusiv cu acte adiționale!
Un alt specialist, expert bucureștean în domeniul achizițiilor publice consultat frecvent și de către organe de cercetare, subliniază că trebuie luate la verificat de către comisiile mixte și actele adiționale la contractele cu încredințare directă.
“Nu este legal să se încheie acte adiționale la contracte atribuite direct și asta cred că se face și în primăria de la voi! Mi-au confirmat multe cunoștințe care lucrează în această zonă. În plus, mi s-a spus că foarte multe contracte atribuite direct au clauze prin care se menționează că o parte importantă din banii prevăzuți în contractul inițial se achită în anul următor. Știam că astfel de clauze se pun doar înainte de alegerile locale, dar nu sunt sigur că la Vâlcea nu s-au făcut imediat din 2016, pentru că nu reușeam să-mi explic cum s-a evaporat în câteva luni excedentul moștenit de la vechea administrație de 20 de milioane de lei, adică economii de 4,5 milioane de euro, la momentul respectiv. Și apoi s-a apelat la împrumuturi masive. Am o cunoștință avocat, care mi-a povestit râzând, acum câteva zile, că actualul Consiliu Local, din cauza acestei practici, va fi nevoit să aprobe bugetul pe 2021 și după dorințele clientului lui, o importantă firmă de construcții, în zonă. Repet, în sistemul bugetar ai voie să închei contracte anuale, 1 ianuarie – 31 decembrie, peste perioada asta doar dacă ai surse de finanțare extra buget local. Altfel, este ilegal!”, ne-a explicat economistul.
Funcționarii primăriei lui Gutău tergiversează transmiterea documentelor solicitate de consilierii locali
În ce privește ședința de consiliu convocată de Mircia Gutău mâine, 16 decembrie, acesta mizează în continuare pe faptul că mulți vâlceni nu cunosc temeinic procedura stabilită de noul Cod Administrativ cu care ne-a cadorisit aliatul său de nădejde din mandatul anterior, PSD.
Comisiile de specialitate ale CL se pot întruni, în cunoștință de cauză, înaintea ședințelor convocate de primar doar dacă și primesc documentațiile solicitate aparatului de specialitate al primarului. Cum acest aparat întârzie (sau refuză) să pună la dispoziție (exemplu APL) documentele cerute de consilieri înaintea momentului în care urmează a avea loc ședința respectivă, automat și comisiile sunt împiedicate să lucreze, și plenul CL e pus în imposibilitatea dezbaterii în cunoștință de cauză a proiectelor de hotărâri supuse atenției.
Așa că vă îndemn, în continuare, să nu mai fugiți după viclenele fente politicianiste ale lui Gutău și complicilor!
Va urma!
Pe aceeași temă citiți și:
http://valceainfo.ro/2020/11/26/breaking-dna-central-chemat-sa-destructureze-increngatura-care-tine-captiv-orasul/