O interesantă documentație, care vizează activitatea primăriei, a consiliului local și a societăților din subordine, a intrat zilele acestea în atenția Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Central, susțin sursele mele. Asta este miza ascunsă a virulentei campanii, mare parte chiar prin fake-news-uri propagate deșănțat, de manipulare și abatere a atenției publice continuate de PSD-Gutău și după încheierea alegerilor locale din 27 septembrie a.c. Votul cetățenilor a reconfigurat consiliul local, oferind majoritatea simplă Alianței PNL – USR-PLUS. Acesta este și motivul pentru care sunt ținte ale linșajului public viceprimarii aleși de noua majoritate, Virgil Pîrvulescu și Andrei Gheorghiu (deocamdată, useristul mai puțin decât penelistul), primul președinte de ședință stabilit în noul mandat, Grigore Crăciunescu și, de ani buni, oricine îndrăznește să conteste, oricât de solid argumentat, legalitatea multor inițiative ale primăriei.
Vă întrebați, poate, de ce la DNA Central. Păi, nu e limpede că instituțiile locale și regionale cu atribuții în domeniu nu sunt deloc interesate? Vom detalia și acest aspect, pe parcurs.
Documentația va fi completată și cu mărturii ale unor angajați ai administrației și dezvăluie, printre altele, inclusiv modul în care au fost atribuite lucrări în valoare cumulată de zeci de milioane de lei unor firme, care, la rândul lor au subcontractat achizițiile publice unor alte societăți. “Cei mai mulți bani au circulat direct de la firmele câștigătoare ale contractelor, nu de la subcontractori”, precizează cu subînțeles unul dintre martori. Și alcătuirea bugetelor anuale este puricată atent, precum și operațiuni care au vizat domeniul public. De asemenea, ar fi vizată și inducerea în eroare a instituțiilor cu rol și atribuții de control, cum ar fi experții Curții de Conturi (mă tem, însă, că nu vor scăpa prea ușor nici ei de responsabilitate). Întreg lanțul decizional din administrația locală a ultimilor ani pare să aibă serioase motive să se teamă de efectele legii, și primarul, și foștii viceprimari, și secretarul, și șefii direcțiilor și societăților din subordine, precum și foști consilieri locali. După cum vedeți, cei realeși (puțini, însă) s-au și transformat rapid în cei mai vehemenți apărători ai primarului în spațiul public și acuzatori ai majorității democratic stabilite prin votul suveran al cetățenilor. Asta după ce tot ei au interpretat legile după bunul plac, ori în funcție de interese de grup, modificând inclusiv regulamentul consiliului în fel și chip. Să nu uităm că, nu cu mult timp în urmă, majoritățile lui Gutău au reușit performanța de a reglementa (practic au legalizat) atribuirea titlului de “cetățean de onoare” unui condamnat penal.
Consiliul Local a stabilit comisiile mixte care vor face, practic, celebrul audit de început de mandat
Consiliul Local este unicul for legal stabilit cu rol de decizie primordială în privința domeniului public și banilor cetățenilor orașului. Este firesc, deci, ca noua majoritate să știe de la ce active și pasive pornește la drum. În afara încercării disperate de decredibilizare în ochii opiniei publice a vectorilor majorității locale, un important obiectiv din elaboratul plan al primarului și celor care îl înconjoară îl reprezintă controlarea activității consiliului local, până la sabotarea lui, în momentul în care își intră în atribuțiile legale și pe partea de verificare și cenzurare a eventualelor nereguli. Ținta primordială o constituie împiedicarea constituirii și funcționării comisiilor mixte stabilite de noua majoritate, comisii ce vor analiza activitatea primăriei, a direcțiilor și societăților din subordine și ale căror concluzii se pot adăuga grav la probatoriul din atenția procurorilor anticorupție.
Joi, 26 noiembrie, Consiliul Local a aprobat prin votul majorității (consilierii PSD-PER au părăsit sala la ordinul primarului, fiind însoțiți, total nejustificat, și de secretarul municipiului) constituirea celor două comisii mixte. Una va avea ca obiectiv “Analiza modului de constituire a surselor de finanțare ce au stat la baza elaborării bugetelor de venituri și cheltuieli pentru anii fiscali 2018-2020, precum și analiza oportunității și legalității modului prin care au fost cheltuite resursele in perioada respectivă.” Cea de-a doua: “Analiza activității SCM Râmnicu Vâlcea în perioada 2017-2020, cu privire la legalitatea modului în care s-au cheltuit resursele alocate, legalitatea constituirii resurselor, oportunitatea angajării de costuri prin raportare la entități similare.”

În ce privește clubul sportiv, cel prin care este plătită (ilegal, după cum susțin specialiștii consultați) presa locală favorabilă, un calcul estimativ arată că ar fi trebuit să realizeze economii de cel puțin un milion de lei în 2020, având în vedere că aproape jumătate de an nu au existat competiții, din cauza pandemiei. Totuși, conducerea clubului a solicitat primarului încă o suplimentare a bugetului cu aproximativ 163.000 lei, deși cheltuielile, inclusiv salariile sportivelor și personalului tehnic, au fost deja bugetate și trebuie să existe bani în contul clubului pentru acoperirea acestora până la 31 decembrie a.c. În context, cel puțin intrigant este și faptul că, în vară, președintele clubului sportiv, finul primarului, a încasat din bani publici nu mai puțin de 91.000 de lei pentru o așa-zisă “consultanță sportivă oferită secției de handbal”.
Voi reveni cu noi detalii.
Sursa foto: news.ro
Valcenii par cei mai idioti din tara, daca un fost puscarias acuzat de coruptie este considerat exponentul lor.
Dar despre ce vorbim? E un orasel care a fost dominat de coruptie si furt de la mic la mare, sa fii hot in valcea este o meserie, doar prostii muncesc acolo.