Erasmus+ este programul Comisiei Europene în domeniile educaţiei, formării, tineretului şi sportului pentru perioada 2014-2020.Acesta oferă participanților posibilitatea de a își dezvolta competențele pe toate cele trei componente (cunoștințe, abilități, atitudini) precum și de a face schimb de experiențe cu persoane cu interese similare din alte țări. Pentru organizații acesta oferă un suport financiar cu scopul de a își dezvolta capacitatea managerială de a răspunde mai bine nevoilor beneficiarilor pe care îi deservesc și comunităților pe care le sprijină prin proiecte internaționale.
În perioada 2019-2021, Colegiul energetic va implementa, în calitate de partener, patru proiecte de parteneriat strategic Erasmus +, după cum urmează:
Digital Citizenship Education: Using Smart Technologies Smartly (Număr de referință: 2019-1-IT02-KA229-062415_3) alături de Istituto Di Istruzione Superiore Newton Pertini, Camposampiero, Italy, Hov Alemdag Tunc Capa Anadolu Lisesi, Istanbul, Turcia și IES Manuel de Falla, Puerto Real, Spania. Coordonatorul proiectului, prof Codruța Țenea, a precizat că scopul proiectului nostru este de a educa elevii, dar și societatea în utilizarea responsabilă a tehnologiei, în beneficiul lor, participând la viața civică și socială. Elevii trebuie să fie pregătiți să trăiască într-o societate digitală, să facă față provocărilor unei lumi digitale, să lucreze și să aibă o carieră care să facă față solicitărilor reale, folosind tehnologia într-un mod controlat, nu în mod abuziv. De asemenea, profesorii au nevoie de sprijin în adoptarea unor metode moderne și inovatoare, folosind metode digitale. Lecțiile ar trebui să devină din ce în ce mai atractive și mai interactive.
Equal Rights Great Opportunities (Număr de referință: 2019-1-CY01-KA229-058292_5), parteneri fiind Techniki Scholi Larnakas, Larnaka, Cipru, 2nd Lykeo of Kalamata, Kalamata, Grecia, Ogrenciden Armagan Anadolu Lisesi, Istanbul, Turcia, Kauno buitiniu paslaugu ir verslo mokykla, Kaunas, Lituania, Höhere Technische Bundeslehr- und Versuchsanstalt, Wiener Neustadt, Austria. Proiectul își propune să promoveze mesajul „Drepturi egale, mari oportunități”, în care subliniază necesitatea unei comunități bazată pe egalitate, cu potențialul de a duce la oportunități mari de dezvoltare umană.
Acest proiect întrevede o Europă mai bună, unde țările europene pot asimila mai ușor respingerea discriminării legate de identitatea personală. Principiul egalității sociale sugerează că sexul, vârsta, culoarea, statutul financiar, originea, limba, religia, sănătatea, credințele personale și ideile persoanelor nu ar trebui să conducă la un tratament inegal și nu ar trebui să reducă în mod necorespunzător oportunitățile de a-și îmbunătăți viața. (coord. proiect, prof. Codruța Țenea)
Local solutions for global challenges / Soluții locale pentru provocări globale (Număr de referință: 2019-1-IT02-KA229-062188_2). Școlile din țările partenere, alături de România sunt : Istituto Superiore Statale „Mario Rutelli”, Palermo, Italia (coordonator); I Liceum Ogolnoksztalcace im. Krola Kazimierza Wielkiego w Brzozowie, Brzozów, Polonia; Vilniaus Pranciskaus Skorinos gimnazija, Vilnius, Lituania; Colegio Santo Tomás de Aquino – Liceo Santa Teresa de Jesús, Inca, Spania, FORAVE – Associação para a Educação Profissional do Vale do Ave, Lousado, Portugalia.
Proiectul are ca punct de plecare situația economică mondială actuală ce a determinat necesitatea dezvoltării unor programe școlare bazate pe abilități antreprenoriale.
Astăzi, globalizare și glocalizare reprezintă un model relațional orientat spre cooperarea dintre culturi cu scopul de a păstra identitățile locale în procesul economic global. Mulți elevi părăsesc școala cu un nivel scăzut sau având cunoștințe aproape inexistente în domeniul antreprenoriatului. Mai mult, s-a înregistrat un interes scăzut în ceea ce privește educația antreprenorială (Raportul Eurydice 2016), chiar dacă directivele stabilite prin Planul de acțiune antreprenorial 2020, prin cele trei inițiative-cheie Europa 2020 (viziune unitară în domeniul inovării, tineri în mișcare, noi abilități pentru noi locuri de muncă), susțin creativitatea și inovația, inclusiv antreprenoriatul la toate nivelurile de educație. (coord. proiect, prof. Ana-Maria Udrescu).
Des rivières dans nos villes / Râurile din orașele noastre (Număr de referință: 2019-1-FR01-KA229-062882_5). Școlile din țările partenere sunt: Lycée Saint Caprais, Agen, Franța (coordonator); I Liceum Ogolnoksztalcace im.Juliusza Slowackiego w Czestochowie, Czestochowa, Polonia; HANSE-Berufskolleg, Lemgo, Germania; FUNDACION SAN VALERO, Zaragoza, Spania.
“Ca o continuare a precedentului Erasmus +, în care am lucrat alături de Direcția Silvică Vâlcea, noul proiect își propune să abordeze diversele legături istorice, economice și literare dintre orașe și râurile care le traversează. Este o modalitate de a ilustra practic noțiuni ce se regăsesc în programele școlare de economie, istorie, biologie, chimie, matematică și limba maternă prin exemple clare. Prin urmare, se vor aplica în mod concret noțiuni esențiale ale programelor școlare.
În plus, dorim să demonstrăm importanța culturală a râului și influența acestuia asupra orașului. Fiecare oraș a învățat să trăiască cu râul său și să-l protejeze. Acesta este un subiect interesant pentru elevii noștri.
Pe de altă parte, pe parcursul acestui proiect, vom urma o linie roșie care va fi renaturarea unui site. Se vor încheia parteneriate cu autoritățile și asociațiile competente. Se va realiza, astfel, un prim contact al elevilor cu profesioniști din domeniul protejării mediului. Se va studia inițial site-ul ales pentru reamenajare (locație geografică, faună, floră, calitatea apei). Apoi, vom lua în considerare evoluțiile acestui site în colaborare cu autoritățile competente. Ne dorim ca această colaborare să fie una reală, proiectul propunându-și să aducă diverse contribuții la nivelul comunității locale (panouri educaționale, pliante explicative, amenajarea malurilor etc.)”, a precizat coordonatorul proiectului, prof. Ana-Maria Udrescu.