Micșorarea taxelor și impozitelor și aprobarea bugetului, cele mai fierbinți puncte pe ordinea de zi a ședinței CL Râmnicu Vâlcea. Dar, mai sunt și altele, cel puțin călduțe…

0
1907

Prin dispoziția primarului Mircia Gutău, Consiliul Local Râmnicu Vâlcea este convocat în ședință ordinară joi, 15 februarie, începând de la ora 13.00. Toate proiectele de hotărâri de pe ordinea de zi a ședinței sunt importante, însă cele mai dezbătute se anunță a fi cel care vizează modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 495 din 28 decembrie 2017 prin care au fost majorate taxele și impozitele locale și cel care privește aprobarea bugetului local și a listei de investiții pe surse de finanțare.


Ordinea de zi completă: 1. Proiect de hotărâre privind aprobarea execuției bugetului local până la data de 31.12.2017 2. Proiect de hotărâre privind aprobarea execuției bugetului unităților de învățământ, instituțiilor de cultură în 2017; 3. Proiect de hotărâre privind modificarea HCL 495 din 2017; 4. Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului și lista de investiții 2018; 5. Proiect de hotărâre privind aprobarea execuției Fondului IID 2017; 6. Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului IID 2018; 7. Proiect de hotărâre privind efectuarea unor plăți din buget; 8. Proiect de hotărâre privind aprobarea regulamentului concursului “Logo 630 de ani”; 9. Proiect de hotărâre privind modificarea contractului de delegare gestiune Piețe Prest; 10. Proiect de hotărâre privind completarea anexei 1 la contractul pentru serviciul de transport public; 11. Proiect de hotărâre privind transmiterea clădirii Cantina Ajutor Social; 12. Proiect de hotărâre privind închirierea luciului de apă al Lacului Ostroveni; 13. Proiect de hotărâre privind atribuirea unui loc de veci – Moruz L.; 14. Proiect de hotărâre privind inventarierea și concesionarea unor suprafețe de teren; 15. Proiect de hotărâre privind aprobarea PUZ Construire locuințe Bunescu Florin; 16. Proiect de hotărâre privind modificarea stat de funcții al aparatului de specialitate sin subordinea primarului; 17. Proiect de hotărâre privind transformarea unor posturi din instituții de înățământ.

Achiziții directe de servicii pentru Cantina de ajutor social

Interesant este cum, deși CL a aprobat, la sfârșitul anului trecut, desființarea Cantinei de ajutor social (HCL nr. 492/14.12.2017), primăria achită 58.018 lei, în decembrie 2017 pentru ianuarie 2018 și 38.752 lei în ianuarie 2018 pentru februarie, către Lidival SRL, pentru “servicii de catering pentru beneficiariid in Cadrul cantinei de ajutor social”, potrivit datelor de pe SEAP (Sistemul electronic de achiziții publice). Unii consultanți în achiziții publice ar zâmbi cu subînțeles la această achiziție fragmentată pentru a ocoli prevederile legii în domeniu, prevederi care ar impune, în astfel de cazuri, organizarea unei licitații și nu ar permite efectuare de încredințări directe. Vorbim, totuși, de sume consistente și, iarăși, netransparente. În ședința de joi, 15 februarie, CL va decide (punctul 11 de pe ordinea de zi) și dacă aprobă transmiterea clădirii cantinei către Direcția de Protecție Socială începând cu… 1 ianuarie 2018, direcție în cadrul căreia a fost înființat Compartimentul Cantină Socială (patru posturi contractuale), potrivit raportului anexat proiectului de hotărâre (nr. 4.885 din 8 februarie2018). Să admitem că este importantă asigrarea continuității activității cantinei. Din raportul anexă la HCL-ul de desființare a serviciului de sine stătător am remarcat însă că nu este limpede evidențiat și ce contracte în derulare preia Direcția Socială prin înființarea noului compartiment.

Ar mai fi de discutat detaliat și lista de investiții cuprinse în proiectul de buget, cu atât mai mult cu cât se operează o micșorare de taxe și impozite, deci implicit de venituri. Aproape convinși fiind că măcar unii dintre consilieri au studiat atent proiectul, păstrăm subiectul pentru o altă zi.

LĂSAȚI UN MESAJ